REGULAMIN ZAKUPÓW SPRZEDAŻY NA ODLEGŁOŚĆ
W ZWIĄZKU ZE ZMIANĄ PRZEPISÓW OD 01.07.2019 NIE MA MOŻLIWOŚCI ZMIANY DANYCH NA FV Z OSOBY FIZYCZNEJ NA DANE FIRMY I Z DANYCH FIRMY NA OSOBĘ FIZYCZNĄ. Prosimy o rzetelne wypełnianie danych płatnika które będą później pojawiać się na fakturze końcowej.
Regulamin Sklepu obowiązuje od dnia 20.03.2024
- POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
- WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- WARUNKI DOSTAWY ORAZ SPOSOBY PŁATNOŚCI
- FAKTURY VAT
- REKLAMACJE I ZWROTY
- POUFNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
- SPRZEDAŻ PROMOCYJNA ORAZ WYPRZEDAŻ E
- ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
REGULAMIN ZAKUPÓW
POSTANOWIENIA WSTĘPNE
Sklep internetowy prowadzony jest przez M A X A Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Królewskiej 47, Regon 523331700, NIP 5291843153, KRS 0000995149
Wszelkie reklamacje należy składać na powyższe dane. Koszty połączeń telefonicznych naliczane według taryfy podstawowej.
WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
- Zamówienia można składać na za pośrednictwem strony internetowej www.maxa.pl 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 17.00, w soboty oraz w niedziele i święta rozpatrywane będą od godz. 9.00 następnego dnia roboczego.
- Sklep realizuje zamówienia na terenie Polski, złożone przez pełnoletnie osoby fizyczne lub osoby prawne mające swój adres zamieszkania/siedzibę na terenie Polski. Dokładne informacje na stronie www.maxa.pl.
- Warunkiem realizacji złożonego zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia, w szczególności poprzez podanie adresu e-mail umożliwiającego potwierdzenie przyjęcia zamówienia. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zaakceptowaniem regulaminu i potwierdzeniem przyjęcia oferty, warunków i kosztów dostawy. W przypadku wystąpienia niejasności dotyczących informacji przesłanych w formularzu zamówienia Sklep zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia aż do wyjaśnienia. O zaistnieniu takiej sytuacji Sklep niezwłocznie zawiadomi Klienta drogą elektroniczną lub telefonicznie.
- Moment zawarcia umowy kupna-sprzedaży, pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, następuje podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru przez klienta. W przypadku zamówienia za pobraniem, momentem zawarcia transakcji, jest wysłanie towaru do klienta. Przedmiotem umowy jest towar wymieniony w zamówieniu. Językiem zawarcia umowy jest język polski. Towar dostarczony będzie w terminie zadeklarowanym przez firmę kurierską. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dostarczenia towaru do 30 dni w przypadku płatności za pobraniem (KC art. 5431).
- Zgodnie z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE od dnia 25 grudnia 2014 roku, Klient może zrezygnować, bez podania przyczyny, z zakupionego towaru w ciągu 14 dni od daty dostarczenia przesyłki składając stosowne oświadczenie na piśmie lub telefonicznie.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajduje się na stronie internetowej www.maxa.pl w zakładce Zwroty.
- W przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest bez zbędnej zwłoki do odesłania na własny koszt zakupionych Produktów w oryginalnym opakowaniu wraz z wypełnionym oświadczeniem i dołączonym oryginalnym dowodem zakupu. Każdorazowo w celu odesłania zwrotu, prosimy o kontakt celem uzyskania adresu do magazynu, na który należy odesłać towar. Przesyłki za pobraniem ze względów technicznych nie będą odbierane.
- Zwrot należności za zwrócony towar, nastąpi w ciągu siedmiu dni po otrzymaniu zwrotu na wskazane przez Klienta konto bankowe lub przekazem pocztowym.
WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Warunkiem rozpoczęcia procesu realizacji zamówienia jest prawidłowe i kompletne wypełnienie przez Klienta formularza zamówienia na stronie internetowej Sklepu oraz jego potwierdzenie przez Sklep. Wypełniony formularz zamówienia powinien zawierać prawdziwe dane Klienta. Klient składając zamówienie w Sklepie oświadcza, że został w rzetelny sposób poinformowany o wszystkich prawach i obowiązkach.
- Po złożeniu zamówienia przez Klienta, system wygeneruje e-maila informującego o dacie zarejestrowania zamówienia wraz z numerem zamówienia, który należy podać przy dokonywaniu płatności przelewem lub w przypadku korespondencji ze Sklepem.
- Pracownik Sklepu może skontaktować się z osobą zamawiającą, w celu dodatkowego potwierdzenia zamówienia przez telefon lub e-mail. Po rozpatrzeniu zamówienia i zaakceptowaniu przez Sklep, Klient otrzyma e-mail potwierdzający rozpoczęcie przygotowania zamówienia z jego numerem.
- Ilość Produktów oferowanych w ramach Sklepu jest zmienna i podlega aktualizacji.
- W okresie trwania Sprzedaży, Klient może dokonać zamówienia na dowolną ilość Produktów. W przypadku wyczerpania zapasów, zamówienia ilości większej niż zapasy Sklepu lub braku możliwości sprowadzenia Produktów od producenta, Sklep może odmówić realizacji części zamówienia przekraczającej stany magazynowe, o czym niezwłocznie powiadomi Klienta drogą e-mail.
- Warunki realizacji potwierdzonego przez Sklep zamówienia, w tym: cena, sposób i koszt transportu i sposób płatności są wiążące do czasu dostarczenia Klientowi zamówionego towaru.
- Każda cena podana w opisie przedmiotu jest ceną brutto.
- Minimalną jednostką oferowaną w sklepie, są odpowiednio: dla towarów pakowanych pojedynczo – jedna sztuka, dla towarów złożonych jest to jeden zestaw.
- Termin realizacji zamówienia podany na stronie produktu dotyczy dni roboczych. W przypadku wydłużenia terminu dostaw Klient zostanie niezwłocznie poinformowany drogą e-mailową.
- W niektórych przypadkach zamówień za pobraniem sprzedawca zastrzega sobie prawo do wpłaty zadatku przed uruchomieniem zamówienia.
WARUNKI DOSTAWY ORAZ SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Dostawy realizujemy na terenie całego kraju za pośrednictwem firmy kurierskiej lub transportem własnym, dostarczając produkty pod wskazany w formularzu zamówienia adres – w dni robocze w godzinach 9:00 – 16:00. W przypadku, gdy miejsce dostawy jest inne niż dane Kupującego, prosimy o wypełnienie dodatkowych rubryk w formularzu zamówienia.
- Koszt transportu wyliczany jest pod indywidualne zamówienie, w sytuacji braku akceptacji podanych kosztów, zapraszamy do realizacji dostawy we własnym zakresie i na własny koszt.
- Sposoby płatności:
- przelewem na konto – towar wysyłany jest do Klienta po skompletowaniu przesyłki i wpłynięciu należności na konto,
- Przelewy24 – towar wysyłany jest do Klienta po skompletowaniu przesyłki i wpłynięciu należności na konto,
- za pobraniem – towar jest wysyłany po potwierdzeniu zamówienia, w tym potwierdzeniu wszelkich kosztów przez Klienta i skompletowaniu przesyłki.
- Koszty dostawy, w wysokości podanej w korespondencji potwierdzającej szczegóły zamówienia, pokrywa w całości Klient.
- Czas dostawy od momentu otrzymania ze sklepu e-maila informującego o rozpoczęciu przygotowania zamówienia wynosi ilość dni roboczych podaną na stronie produktu. W szczególnych przypadkach termin realizacji może ulec nieznacznemu wydłużeniu, o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany drogą e-mail.
- Przy zamówieniach więcej niż jednego rodzaju produktu, terminem dostarczenia zamówienia, jest czas wyszczególniony w produkcie o najdłuższym czasie oczekiwania.
- Odbiór przesyłki od firmy kurierskiej musi być potwierdzony pokwitowaniem. Z chwilą pokwitowania, na Nabywcę przechodzi prawo własności towaru oraz wszelkie ryzyko związane z posiadaniem i użytkowaniem, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia.
- W razie stwierdzenia przy odbiorze, że przesyłka jest uszkodzona (np. widoczne zerwanie taśmy bezpieczeństwa) należy w obecności Kuriera sprawdzić zawartość kartonu i w razie uszkodzenia towaru lub jego braku sporządzić protokół podpisany przez Klienta i Kuriera. Następnie przesłać protokół na adres sklep@maxa.pl. Przed montażem lub użyciem należy dokonać oględzin towaru, sprawdzić kompletność opakowań, ich jakości, odcień oraz wymiar. Należy również sprawdzić zgodność otrzymanego towaru z zamówieniem. Po zamontowaniu reklamacje odnoście ww. pozycji nie będą uwzględnianie
- Klient dokonuje rozładunku towarów we własnym zakresie.
- W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym adresem kurier pozostawia awizo z informacją o braku możliwości dostarczenia przesyłki i numerem telefonu, pod którym Klient może uzgodnić warunki ponownej dostawy. Dodatkowo Klient ponosi koszty składowania towarów za okres powyżej 48 (czterdzieści osiem) godzin od dnia pozostawienia awizo przez kuriera.
- Ewentualne koszty dodatkowego ubezpieczenia przesyłki ponosi Klient.
FAKTURY VAT
- Wszystkie zakupy w naszym sklepie potwierdzamy fakturami VAT.
- W formularzu zamówienia należy wpisać dane do faktury i numer NIP. Faktura będzie dołączona do przesyłki.
- Faktura zostaje wystawiona w momencie zapłaty. Za datę zapłaty uważa się datę wpływu środków na konto bankowe sklepu. W przypadku braku zapłaty w terminie 5 dni roboczych transakcję traktuje się za niebyłą.
REKLAMACJE I ZWROTY
- Wszystkie oferowane w Sklepie produkty są fabrycznie nowe, spełniają unijne wymagania dotyczące bezpieczeństwa CE, są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową przed upływem dwóch lat od daty wydania towaru, jeśli Kupujący stwierdzi tę niezgodność i powiadomi o niej Sprzedającego w ciągu 2 miesięcy od chwili jej stwierdzenia. Towar jest niezgodny z umową jeśli:
- nie odpowiada opisowi przekazanemu przez Sprzedającego.
- nie nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany.
Sklep ma obowiązek dostarczenia towaru bez wad.
- Różnice w wyglądzie Produktów zamówionych z otrzymanymi – nie stanowią podstawy do reklamacji Produktu. Prezentowane w sklepie zdjęcia mogą odbiegać wyglądem od oryginału – zniekształcenia wynikające z obróbki technicznej lub błędne ustawienia monitora .
- Reklamacji podlega towar niezgodny z umową, na podstawie przepisów ustawy z dnia 27.07.2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176) –. Nie podlegają reklamacji uszkodzenia mechaniczne z winy użytkownika.
- Reklamacje dotyczące niezgodności towaru z umową, należy składać pisemnie na nasz adres, lub drogą e-mail na adres sklep@maxa.pl. Reklamacje będą rozpatrywane w ciągu 14 dni kalendarzowych. Klient jest zobowiązany do dostarczenia reklamowanego Produktu do sklepu na własny koszt wraz z wypełnionym Zgłoszeniem reklamacyjnym i dowodem zakupu. Wzór zgłoszenia reklamacyjnego znajduje się w zakładce Reklamacje.
- W przypadku uznania reklamacji, Sklep w ciągu 14 dni poinformuje Klienta o decyzji Sklepu i dostarczy Klientowi naprawiony lub wymieniony na wolny od wad towar na koszt Sklepu wraz z poniesionymi przez klienta kosztami wysyłki. Jeżeli wymiana lub naprawa nie będą możliwe, Klient otrzyma kwotę równą zapłaconej za zwrócony towar, przelewem na wskazane w Zgłoszeniu reklamacyjnym konto bankowe lub przekazem pocztowym na wskazany adres razem z kosztami przesyłki.
POUFNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI
- Z zastrzeżeniem Regulaminu Administratorem danych, podanych przez Klienta w ramach rejestracji lub składania Zamówienia, jest Sprzedawca.
- Dane przetwarzane będą w celu realizacji umowy o świadczenie usług Sprzedawcy oraz umów sprzedaży na odległość, wypełnienia innych prawnie usprawiedliwionych celów administratorów lub odbiorców danych oraz celach, na które Klient wyrazi zgodę (w tym celach marketingowych).
- Klient ma prawo dostępu do treści danych oraz do ich poprawiania. Podanie danych odbywa się na zasadzie dobrowolności.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania cookies zostały opisane w Polityce prywatności i cookies oraz
SPRZEDAŻ PROMOCYJNA ORAZ WYPRZEDAŻE
- Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów i wykonywanie zamówień następuje według kolejności potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Każdy Klient, który zawarł umowę na odległość, po odebraniu przesyłki ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w przeciągu 14 dni, aby to zrobić należy:
- w terminie do 14 dni licząc od następnego dnia od daty dostarczenia przesyłki należy zawiadomić telefonicznie, drogą e-mail na adres sklep@maxa.pl lub wysłać na adres sklepu pisemne oświadczenie odstąpienia od umowy. Następnie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 14 dni licząc od daty oświadczenia odstąpienia od umowy, należy odesłać produkt.
- jeśli moment wysłania oświadczenia odstąpienia od umowy jest jednoznaczny z momentem odesłania towaru obowiązuje termin 14 dni od otrzymania przesyłki.
- warunkiem skutecznego odstąpienia od umowy jest: pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy podpisane przez Klienta, odesłanie towaru nienoszącego śladów użytkowania, uszkodzenia, najlepiej w oryginalnym opakowaniu – dopuszczalna jest sytuacja w której Klient otworzy oryginalne opakowanie celem zapoznania się z zawartością; produkt powinien być spakowany w sposób staranny tj. zabezpieczający przed ewentualnymi zniszczeniami w drodze do sklepu. W przypadku zniszczenia, które nastąpi w wyniku nienależytego zapakowania sklep zastrzega sobie prawo do: odmówienia przyjęcia zwrotu lub obciążenia Klienta kosztami o zmniejszoną wartość towaru.
- Sprzedawca, w przypadku prawidłowego odstąpienia przez klienta od umowy Zgodnie z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE obowiązującej od dnia 25 grudnia 2014 roku, zobowiązuje się do zwrócenia zapłaty za odesłany towar i kwotę wydaną przez Klienta na dostarczenie przez sklep towaru do Klienta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 14 dni licząc od daty otrzymania zwróconego towaru.
- Zwrot wszystkich należności za zwrócony towar nastąpi w ciągu czternastu dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w tym kosztów dostarczenia towaru, z zastrzeżeniem, że jeśli Klient wybrał sposób dostarczenia towaru do Sklepu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, to Sklep zwróci Klientowi jedynie koszty najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia.
- Sklep zwróci Klientowi wszystkie koszty w sposób jaki Klient go opłacił, chyba, że Klient wyrazi zgodę na inną formę zwrotu.
- Sklep zastrzega sobie możliwość zwrotu wszystkich należności za towar po jego otrzymaniu od Klienta wraz z kompletną dokumentacją, jak również możliwość zmniejszenia zwracanej należności Klientowi po ocenie czy wartość towaru nie została zmniejszona przez Klienta.
- W przypadku jeśli zwracany towar, w sytuacji opisanej powyżej, nie spełnia warunków określonych w regulaminie sklepu i w/w ustawie Sprzedawca poinformuje o tym Klienta. Koszt odesłania towaru do Sprzedającego ponosi Klient. Klient będzie zobowiązany wnieść opłatę za koszt odesłania towaru przed jego wysyłką.
- Towary, w których opis informuje „towar na indywidualne zamówienie” nie podlegają odstąpieniu od umowy oraz zwrotom.
NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
- W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową w terminie do 2 lat licząc od daty wydania mają Państwo prawo skorzystać z uprawnień wynikających z Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o Szczególnych Warunkach Sprzedaży Konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego. Opisany wyżej termin biegnie na nowo w przypadku wymiany towaru na nowy jako niezgodnego z umową.
- Do odsyłanego towaru należy załączyć pismo informujące o rodzaju niezgodności z umową, żądanym sposobie doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową, paragon fiskalny lub fakturę VAT.
- Sprzedawca nie odbiera przesyłek za pobraniem.
- Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu kosztów wysyłki poniesionych przez Klienta w przypadku uznania niezgodności towaru z umową. Zwrot kosztów nastąpi w terminie do 14 dni licząc od daty stwierdzenia niezgodności towaru z umową.
- Sprzedawca zobowiązuje się na własny koszt dostarczyć naprawiony lub wymieniony towar (w przypadku uznania niezgodności towaru z umową.
- Jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową Klient nie zawiadomi o tym sprzedawcy to traci uprawnienia wynikające z ustawy wskazanej w pkt VIII. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia o stwierdzeniu niezgodności towaru z umową przed jego upływem.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Treść Sklepu Internetowego nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
- Złożenie zamówienia w sklepie www.maxa.pl oznacza zaakceptowanie postanowień tego regulaminu i wyrażenie świadomej woli Klienta na zawarcie zobowiązania.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy kodeksu cywilnego oraz ustaw o ochronie praw konsumentów i ustawy o ochronie danych osobowych. Wszelkie spory w pierwszej kolejności staramy się rozwiązywać polubownie.
- Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy na adres wskazany na stronie Sklepu.